måndag 18 mars 2019

Händer som skapar APRIL


Det är många som den senaste tiden tar paus från sociala medier. Jag är inte en av dem. Att människor blir påverkade på ett negativt sätt eller sätter för stor press på sig själv utifrån socoiala medier är inget jag riktigt känt av. Jag vältrar mig i inspiration och blir bara pepp på att skapa mer själv. 

Känslan av att känna mig en smula utanför, som om jag inte platsar in, är något jag levt med sedan barnsben. Jag antar att den känslan driver mig till att tex starta egen marknad och så vidare. 

Att skapa kan vara väldigt ensamt, man arbetar ju oftast själv. Men jag har genom årens lopp som instagramare följt fotoutmaningar, ofta från USA där hantverkare visar sitt hantverk, arbetsplats osv och på så sätt bildas en gemenskap. Det har säkert funnits här i Sverige också, man jag har missat det.  

Och vad gör man när man vill vara med om något som inte redan finns? Man gör själv! 

Så under april månad kommer jag dra igång en fotoutmaning med dagliga "skapar"-teman. Jag bara hoppas att så många som möjligt vill delta! 
För att känna att man inte är ensam, få inspiration och hitta nya skaparvänner! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar