fredag 29 mars 2019

Klä dig i tid, Mars

Nej, jag har inte gett upp!
Men denna månad kommer inte slutföras i mars utan fhv typ i december. För det som skall tillverkas är en kofta. 




Att göra en egen kofta är något jag drömt om i flera år men det har aldrig blivit av. Jag är helt enkelt inte tillräckligt duktig på att sticka. Jag kan sticka men det tar för lång tid. Rastlösheten kickar in. 

Men nu passar jag på. En kofta SKA det bli i år. Den blir virkad, något som jag är mycket bättre på. 


Garnet är silke och loppat av min mamma. Jag fick det i present för några år sedan men det har bara legat i ett skåp. Det var vitt när jag fick det och vitt är inte min bästa färg. Nu ska garnet växtfärgas. Och det kommer ta sin tid. De första färgväxterna som ska växa i min trädgård är sådda och omskolade. Men de kommer inte ge färg förens i juli-augusti. Dock har jag redan börjat färga men sånt jag hade torkat och krpp som jag köpt. 

Så mars månad kommer inte bli någon redovisning utan detta projekt kommer få ta tid. Jag kommer försöka lägga uppbilder under arbetets gång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar