söndag 18 augusti 2019

Istället



Istället för att vara en familj denna sommar, jag, mitt barn och hans pappa så är vi inte det. Vi är nu två familjer som för evigt kommer ha ett band mellan sig.  Första sommaren som skild. 


 Istället för att ha ett helt sommarlov med mitt barn har mitt barn varit med min mamma ute i skärgården och inne i stan. Eller med min pappa på deras sommarställe. Mitt barn har haft en underbar sommar och jag ska verkligen jobba på att inte känna att jag försummat mitt barn, vi har haft mycket tid tillsammans.  


 Istället för att odla egna grönsaker i min egna trädgård har jag jobbat på en grönsaksodling hela sommaren. Helt fantastiskt men också tungt och långa dagar. Jag är inte van vid att jobba 8-5, det har jag inte gjort sedan innan Dexter. 
Att jobba så tätt med Linnea, Agnes och Mauritz har varit fantastiskt. Inte bara grönsaker utan terapi. Och så mycket vi sjungit, jag och Linnea. 


 Istället för att carpa fan ur denna första sommar som singel, åka med min nya husbil/sovbil har jag inte carpat så mycket och det blev bara en resa med bilen, till Urkult. Fast det är inte bara. För mig var det första gången jag körde så långt. Och jag klarade det. Urkult gav ett av de bästa minnen denna sommar. Och jag har tagit tillbaka min energi. Den energin jag lagt på någon annan i så många år. Och jag har börjat landa. Inte kastat mig ut i något nytt. Landat. 




 Istället för att slutföra projektet "Klä dig i tid" så var jag tvungen att hantera skilsmässan och det faktum att jag lämnat en människa som lider av psykisk ohälsa. Min energi fångades återigen upp under några månader och kraften till att göra något annat försvann. Min tigerjacka blev färdig i alla fall. Kraften i tigern. 
Under denna period har jag har fått dela så många kvinnors historier och jag känner mig mindre ensam. Tack Annica och Karin för ert stöd i det som blev istället.





Istället blev också bra. Inte som jag tänkt eller planerat, och jag älskar ju att planera och tänka mig in i framtiden. Almanackan är ganska full inför hösten, jag har mycket att se fram emot, det glädjer mig. 




2 kommentarer: